torsdag 13 juni 2013

Brevsvar

Ni kanske undrar varför jag inte har lagt ut vissa brevsvar när det gäller mina frågor om innehåll till olika företag och annat som jag mejlar och undrar över. Saken är den att jag lägger ut allt som jag får svar på och det så snabbt jag kan. Speciellt irriterad är jag över mejlet till den stora livsmedelskedjan där jag ifrågasatte varför man kallar kotlett för filé och dem har jag ändå påmint. Vill man inte svara därför att det är obekväma frågor (här vill jag ändå påpeka att jag alltid är hövlig i mina mejl, för det tycker jag att man ska vara) eller har man ingen respekt för dem som kommer med annat än beröm?

Kanske är det inbillning, men jag har känslan av att jag får färre svar nu än i början när jag engagerade mig i den här frågan. Om det nu skulle vara så, så kanske det är ett tecken som är bra, för det kan innebära att vi är många fler nu än då som reagerar och hör av oss. Får olika företag så många mejl så det börjar bli jobbigt att svara? Å andra sidan så verkar inte det få dem att ändra på sig; det finns i och för sig ett antal seriösa livsmedelstillverkare, men tittar man på alla nyheter som kommer så är innehållet oftast lika uselt som förr.b

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar