söndag 28 augusti 2011

Tapenade classico

Visst låter det gott? Hoppas att det är det också! Det här är alltså tapenad och jag har inte haft tillfälle att smaka på den ännu och det var faktiskt inte länge sedan som jag köpte den. Men det är så gott, så jag ska försöka hitta något tillfälle när vi kan äta plockmat. Då kommer den att passa utmärkt.

Innehållet har jag inte hunnit studera ännu, så det blir en överraskning och jag hoppas på en positiv sådan så klart. Så här ser det ut:

svarta oliver (26 %)
solrosolja
gröna oliver (25 %)
kapris (10 %)
olivolja
vinäger
salt
tomatpuré
sardeller
aromer
kryddor

Det låter egentligen riktigt bra, men jag är osäker på det där med "aromer". Jag har kollat upp just den ingrediensen tidigare och ibland är den helt naturlig, men det kan vara syntetiskt framställt också, vilket inte borde vara fallet här med tanke på alla smakrika ingredienser i övrigt. Dock kan hårt processad mat ta bort naturliga smaker och då tillsätts andra. Enda sättet att få reda på detta är att fråga och det tänker jag alltså göra och sedan återkommer jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar