söndag 28 augusti 2011

Brev och svar (tapenad)

Det här mejlet skickade jag igår och frågade om tapenaden som jag bloggade om.

Hej, jag har köpt er tapenad och tyckte att innehållsförteckningen såg bra ut, men det framgår inte var "aromer" är för något. Kan ni tala om ifall det är naturliga smaker eller syntetiska?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Under veckan har jag även mejlat och frågat andra företag om andra innehållförteckningar, men ingen har svarat. Svagt att inte ens få ett mejl som bekräftar att frågan har skickats, men det kommer kanske. Jag hoppas det eftersom ju mer jag vet om det jag äter, ju bättre val kan jag göra.

För övrigt så kan man undra varför det då och då utelämnas information på olika produkter. Märkligast är det ju när det inte innehåller något oäkta och man ändå bara skriver "aromer" till exempel, för då tror man direkt att det är något som döljs. Därför kan man inte utgå ifrån att det är dåligt även om det är otydligt. Jag hoppas på ett positivt svar som jag kan lägga ut snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar