torsdag 18 augusti 2011

Fusilloni från Ica

En del pasta har så härliga och roliga namn. Det är alltid roligt att se vad de olika sorterna heter och se alla olika former på dem. En av de senaste sorterna som jag har köpt kommer från Ica och heter fusilloni. Det är pasta i form av jättestora skruvar. De är tillverkade i Solna så det är bra att de inte kommer så långt bort ifrån. Som ni redan har räknat ut så är innehållet bra eftersom jag har skrivit vilken tillverkaren är.

Innehållsförteckningen är mycket kort förresten:

mjöl av durumvete
vatten

Jag tror att pasta i stort sett alltid har bra innehåll, men jag ska kika på några fler för säkerhets skull. Annars är det så klart en produkt som inte behöver innehålla mer än de här två ingredienserna. Å andra sidan har jag trott det om vissa andra saker och blivit negativt överraskad, så säker kan man aldrig vara.
Jag gillar pasta och tycker om de flesta sorter, men färsk är inte dumt det heller och allra godast blir det så klart om man gör sin egen. Det är mycket enkelt så har du inte provat så rekommenderar jag dig verkligen att göra det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar