lördag 13 augusti 2011

Plommontomater på burk

Jag var osäker och tänkte att kanske, kanske hade jag bloggat om plommontomater på burk, även om jag inte hade något minne av det, men jag mindes rätt, för jag hade inte skrivit om det visade det sig. Så då är det väl dags då? Jag vill naturligtvis få med så många olika produkter som möjligt.

Den här sorten var jättegod och de kommer från Willys. De innehåller visserligen citronsyra (E 330), men jag har ändå valt att skriva om de produkter som innehåller det. Nog skulle jag tycka att det inte är nödvändigt i det här fallet, men jag skriver ut varifrån tomaterna kommer, eftersom jag har backat med andra produkter med just citronsyra.

Innehåll:
tomater (60 %)
tomatjuice (40 %)
surhetsreglerande medel (citronsyra)

Även om det tar emot att skriva det här som något utan tillsatser så gör jag det, bland annat då E 330 har positiva egenskaper då det hjälper till att förebygga härskning och det inte som många andra är en utfyllnadstillsats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar