söndag 23 januari 2011

Svar eller ej?

Ja det vet man aldrig om man får när man mejlar och frågar om något. Jag tycker att producenterna har blivit sämre på att svara nu än för inte allt för länge sedan. Det är säkerligen en slump, men ändock, det är irriterande. Även om man inte har ett svar på momangen så kan man höra av sig ändå, åtminstone någon gång och inte låta det vara helt och hållet. Vi är många som får frågor på vårt jobb och det har hänt flera gånger att jag inte har haft svar direkt, men då har jag mejlat och sagt att jag återkommer. Ibland har frågan varit till någon annan egentligen, men då ser jag till att den kommer dit den ska samtidigt som jag svarar att den är vidareskickad.

Sedan så kan vi väl alla missa någon gång, men nu är det för många missar enligt mig. Ett företag lovade redan före jul att återkomma inom två veckor och när de inte gjorde det så påminde jag, men inte hände det något för det! Dåligt! Det är ännu mer irriterande än om de inte hör av sig alls.

Så vad vill jag säga med det här inlägget utöver att få gnälla av mig lite? Jo, jag vill uppmana er alla att alltid ställa frågor när ni har några. Inte bara för sakens skull, utan när det är relevant, för många uteblivna svar säger i alla fall mig att man undviker det som är jobbigt och är det jobbigt så ska frågan absolut ställas. Sådant som är positivt för ett företag kan omöjligt vara sådant man undviker att svara på. Eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar