lördag 8 januari 2011

Estrella sourcream- & onionchips

När jag senast läste vad chips innehåller så var det tillsatser i de flesta sorter. Så kanske det fortfarande är, men det vet jag inte eftersom det har gått ett bra tag sedan jag kollade. Nu fick jag för mig att jag skulle ta en titt igen och det råkade bli på påsen med sourcream- & onionchips, eller gräddfil- och lökchips. En av de populäraste sorterna alltså. Hur innehållet såg ut förr kan jag inte uttala mig om, men nu är det i alla fall bra och dessa ingredienser finns i påsen:

potatis
solrosolja
vasslepulver
salt
lökpulver
socker
kärnmjölkspulver
naturliga aromer
jästpulver
persilja
vitlökspulver

Nu är väl kanske inte chips något man ska rekommendera oavsett innehåll, för det finns ju nyttigare, men då och då är det inte så dumt faktiskt. Man måste få unna sig också, bara man gör det med måtta. Läs gärna innehållsförteckningen innan du köper chips, för innehållet varierar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar