lördag 29 januari 2011

Fikon och lagerbladsmarmelad

Nu tror jag att det ska vara fikon- och lagerbladsmarmelad, för att göra marmelad av lagerblad verkar märkligt. I alla fall, den här burken tillsammans med en massa andra godsaker fick maken i julklapp på jobbet och även om jag inte har hunnit smaka så tänker jag skriva om marmeladen. Jag gillar verkligen marmelad, men det är ändå sällan som jag äter det. Men på rostat bröd eller till en smakrik ost är det kanon.

Så vad innehåller då denna burk. Först ska jag säga att jag aldrig har sett marmelad med lagerblad i så det blir spännande att smaka den och det är roligt med nya smakupplevelser. Det är ju en stor och viktig del av livet för många av oss. Men nu till innehållet som ser ut så här:

svarta fikon
rörsocker
fruktpektin
lagerblad
citronsyra

Ja men det är ju föredömligt bra det här innehållet och då kan jag också avslöja tillverkaren, vilken är Werners gourmetservice. Kan man förresten få bättre julklappar än goda upplevelser i form av mat? Det här var bara en av alla godsaker i lådan och det är så spännande att öppna burkar och smaka på något man aldrig tidigare har ätit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar