söndag 9 januari 2011

Framställning av tillsatser

Efter att ha letat på alla möjliga sajter och inte hittat det jag vill, åtminstone inte i tillräcklig omfattning och från säker källa så bestämde jag mig för att mejla Livsmedelsverket och fråga om framställning av vissa tillsatser. Så här skrev jag och får jag svar så lägger jag naturligtvis ut det:

Hej,

Jag har letat på er sajt och flera andra då jag är nyfiken på hur t ex emulgeringsmedel och annat framställs/utvinns. Alltså hela processen, inte endast varifrån tillsatserna kommer. Var kan man läsa om det här om man är intresserad?

Hälsningar Katharina Wallenborg


Saken är ju den att det används olika kemiska ämnen i vissa fall så det handlar inte endast om tillsatsen i sig självt. Det ska bli spännande att se om jag kan hitta bra information om det här, för det är lika angeläget som resten i tillsatsdebatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar