onsdag 26 januari 2011

Goda pepparkakor,

men inte med det innehåll som jag vill ha. Ja det har en av våra mest kända pepparkakstillverkare. Innan jag började läsa innehållet i det jag handlar för att se om och vilka tillsatser det finns i maten och annat som jag äter så köpte jag alltid den här sorten för deras pepparkakor är absolut bland de godaste. De smakar pepparkaksdeg och vem kan motstå den smaken? Men hur goda de än är så köper jag dem alltså inte. Fast idag tog jag ett stort hjärta av dem eftersom jag blev sugen och det stod en burk på jobbet. Fast smaken är precis som jag vill ha den så var det ändå inte lika gott som förr bara för att jag visste att det var sådant i som jag inte har någon lust att äta.

Jag gissar att inom några år så kommer fler och fler att välja bort de här kakorna eftersom det faktiskt finns alternativ som smakar väldigt bra, till exempel Brobys som jag har skrivit om tidigare. Men det är lustigt hur smaken påverkas av hur man upplever saker och vad man tänker om dem. Har man väl börjat ställa krav så finns det ingen återvändo, men det känns ändå bra att det är så. Man lär sig uppskatta det som är rent och man blir bättre på matlagning eftersom man måste göra fler saker själv och det är väl inte det sämsta i och för sig? Men tanke på den slutknorren så kan väl konstateras att hembakade pepparkakor är ett mycket bra alternativ.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar