måndag 25 januari 2016

Vad säger politikerna om tillsatser?

Det bloggade jag om tidigare i januari och mejlade till två av våra riksdagspartier, nu har jag skickat samma mejl till två till. Det förra inlägget var den 18 januari, men det tog tyvärr till i torsdags innan det gick iväg då jag hade lite problem med mejlen, men jag hoppas att det inte dröjer allt för länge innan svaren kommer. Så här ser mejlet ut som jag skickar till partierna:

Hej, jag undrar hur ert parti ser på det här med E-nummer. Jobbar ni för att minska antalet av dem? Det finns även en samverkanseffekt som det forskas alldeles för lite på. Vad vill ni göra åt det? Självklart så är det skillnad på tillsatser och tillsatser, men det är tyvärr ett flertal som kan vara hälsovådliga och därför så behöver det här uppmärksammas mer.

Hälsningar Katharina Wallenborg, konsument och matintresserad


Jag ska naturligtvis mejla allihop, men tänkte att jag sprider ut det lite. Jag mejlar alltså till riksdagspartierna, men nästan hälften av landets kommuner har även lokalpartier och du som har det, fråga gärna dem också vad de gör för att vi ska få bättre mat. De finns ju inte med på högre nivåer men alltså i kommunpolitiken och har därför inflytande över vilket skolmat som serveras och så vidare. Tyvärr så är det här ingen stor politisk fråga så därför är det viktigt att vi väljare engagerar oss.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar