lördag 16 januari 2016

Vad säger de politiska partierna?

Ja vad säger de egentligen om det här med tillsatser? Jag gick in på ett av våra största partier och sökte på orden "tillsatser" och "E-nummer". Noll träffar! Jag fortsätter till nästa stora parti och får flera träffar, men inte på sajten utan på webben, eftersom det bara är där som det går att söka. Lite märkligt faktiskt. Jag betar av även nästa stora parti och inga träffar där heller.

Vad säger ett av de mindre då, ett som jag skulle bli förvånad om jag inte får någon träff på? Jo då, på tillsatser så får jag några få träffar, men på E-nummer kommer bara en text upp som kritiserar ett annat parti. Dåligt, dåligt! Jag kollar ytterligare ett av de mindre partierna och det blir bara en enda träff där. Det här ser inte bra ut tycker jag. I morgon ska jag gå in och granska partierna mer och det får bli ett mejl till dem alla där jag frågar vad de verkligen vill.

Det här är partier som alla har representation i riksdagen och i EU och har stora möjligheter att påverka, men hur mycket debatt hör man om det som vi äter? Alldeles för lite vill jag påstå. Håller du med, mejla eller ring till partierna du med. Ju fler vi är ju mer kan vi påverka och det är trots allt oss, medborgarna som de ska representera och det här är verkligen en fråga som rör 100 procent av oss, så de borde vara intresserade av vad vi anser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar