onsdag 27 januari 2016

Dijonnaise

Det här var en trevlig produkt, dijonsenap med majonnäs. Men det är nog mer senap, fast lite krämigare och mildare än vanlig dijonsenap. Jar har precis haft den i toast vilket den passade utmärkt till. Innehållet var nästan bra, förutom att det finns sulfiter i, något som man hittar i vinägerprodukter och viner. Tråkigt, för jag hade gärna rekommenderat den annars. Jag tyckte dessutom att innehållet så bra ut när jag tittade i affären. Annars så kan man självklart köpa tillsatsfri majonnäs och blanda med tillsatsfri dijonsenap om man vill ha en liknande produkt. Eller också så gör man egen majonnäs och blandar med.

Just senap har jag skrivit om många gånger och jag vill återigen uppmärksamma er läsare på att det skiljer sig åt när det gäller innehållet. Senap är inte alls ett livsmedel som behöver tillsatser, för den håller sig i kylen i månader och ärligt talat så vet jag inte varför vissa väljer att tillsätta konserveringsmedel.

Hur som helst, skulle jag se dijonnaise igen så ska jag givetvis kolla om innehållet är detsamma där. Produkten var annars helt ny för mig så det var en rolig upptäckt. Alltid kul med nya saker i hyllorna. Fast den är säkert inte ny egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar