måndag 4 januari 2016

Kinda saltgurka...

...hittade jag på webben när jag letade efter inlagda grönsaker och sökte efter en annan sajt som tydligen hade upphört. Men det här var ju en trevlig överraskning då jag vid jul skrev om min rödbetssallad och om att jag inte hade hittat tillsatsfri saltgurka. Men det finns alltså och det var väl det som jag trodde. Det här är ingen sort som jag själv har smakat, men ramlar jag på den så ska jag prova den, för den är lite annorlunda då den inte är inlagd i ättika.

Ingredienser:

gurka
dill
salt
kryddor

Kort och enkelt och säkert välsmakande. Återigen så är det här ett bevis på att man kan tillverka livsmedel utan E-nummer, trots att vissa fabrikanter vill hävda motsatsen, givetvis på grund av ekonomiska vinster.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar