måndag 18 januari 2016

De politiska partiernas inställning

Jag skrev senast om de politiska partierna och deras åsikter i tillsatsfrågan. Det visade sig inte vara något större intresse där, åtminstone inte bland de fyra som jag kollade på. Nu har jag börjat skicka mejl till alla och fråga vad de vill. Det ska verkligen bli intressant att se vad de säger, för när det gäller matfrågan så är det mest ekologiskt som man pratar om. Ja, vi ska äta mindre kött också så klart. Men tillsatserna då? Vilket parti ifrågasätter dem? Inget så vitt jag vet. Så nu är det upp till bevis, bryr man sig eller är frågan för krånglig och jobbig? Så här skrev jag:

Hej, jag undrar hur ert parti ser på det här med E-nummer. Jobbar ni för att minska antalet av dem? Det finns även en samverkanseffekt som det forskas alldeles för lite på. Vad vill ni göra åt det? Självklart så är det skillnad på tillsatser och tillsatser, men det är tyvärr ett flertal som kan vara hälsovådliga och därför så behöver det här uppmärksammas mer.

Hälsningar Katharina Wallenborg, konsument och matintresserad


Vi vår se om de kommer att hänvisa till sina vänner nere i Bryssel eller om man tänker sig att lösa detta mer lokalt, om man nu alls ser det som ett problem vill säga. Men visst borde man ha hört mer från våra valda till EU-parlamentet? Men jag ska inte döma för hårt ännu, mycket kanske görs även om det inte syns. Vi får hoppas på det.

3 kommentarer:

  1. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-rapport-ekonomaten-varken-nyttigare-eller-miljovanligare

    SvaraRadera
  2. http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny-rapport-ekonomaten-varken-nyttigare-eller-miljovanligare

    SvaraRadera