fredag 22 januari 2016

Specialkostsmejl

Så där, då har jag fått iväg ett mejl även till Celiakiförbundet. Så här ser det ut:

Hej

Jag har varit inne på er sajt för att läsa om E-nummer och era synpunkter kring det och vad ni gör för att påverka så att det blir färre sådana i specialkost. Sedan länge så har jag reagerat på att det är en hel del tillsatser i den här typen av livsmedel och utan att vara expert så känns det spontant som att det borde vara tvärtom eftersom personer som redan är känsliga borde äta sådant som är så rent som möjligt. Vad säger ni om mina funderingar? Självklart så är det alltid bäst att laga mat och baka själv, men man ska ju kunna hitta bra alternativ färdigt också tycker jag.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det ska bli spännande att se vad de säger för jag är övertygad om att de kommer att svara. Mitt intryck sedan många år tillbaka är att det är ett seriöst förbund och jag är alldeles övertygad om att de delar min åsikt. Det börjar komma lite mer godis också, som kexchoklad och liknande och sådant är ju inte lika enkelt att göra själv, så här finns det verkligen anledning att försöka påverka.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar