lördag 29 oktober 2011

Tacosåsen

För tre inlägg sedan så skrev jag om tacosås. Igår kom svaret och så här ser det ut:

Hej,

Tack för att du hörde av dig till oss. Askorbinsyra finns i tacosaucen för att förebygga oxidering i produkten och den är framställd industriellt.


Med vänlig hälsning / Best Regards

Agneta Säfström
Konsumentkontakt/Consumer Liaison


Kort, tydligt och snabbt svar! Dock inte det som jag hade hoppats på. Men såsen är säkert ett bra alternativ jämfört med vissa andra, framför allt då den är ekologisk. Dock skriver jag inte ut varifrån den kommer eftersom jag bara skriver vilka produkter som jag hittar som är E-nummerfria. Det har inte med någon hysterisk rädsla eller så att göra, utan jag är helt enkelt nyfiken på vad vi i dagens tillsatssamhälle kan hitta som är rent. Men visst finns det i vissa tillsatsfall saker som jag undviker av hälsoskäl, men det är en stor portion etik med också och så tror jag att många känner. Varför betala för smakämnen till exempel i mat som är så sönderprocessad så dessa måste tillsättas för att smaka bra?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar