onsdag 26 oktober 2011

Ciabatta 2-pack

Ciabattabröd är ett av mina favoritbröd och nybakat är ju alltid godast och det får man om man köper halvgräddat sådant och gräddar färdigt hemma. Jag har aldrig bakat just den här sortens bröd, men det har hänt att jag har köpt andra sorter. Av någon anledning så har jag inte tänkt så mycket på vad de innehåller, men nu ska jag ta reda på det. Så här ser det ut när det gäller ciabattabrödet:

vetemjöl
vatten
jäst
olivolja (1,5 %)
salt
torkad surdeg av råg
maltberikat vetemjöl

Fantastiskt! Inte en enda tillsats! Brödet kommer från Willys och jag hoppas att det är lika gott som det ser ut. Givetvis så ska jag titta på fler innehållsförteckningar för bröd som man bakar färdigt själv. Sedan är det bara att hoppas att alla de andra har lika bra innehållsförteckning som det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar