fredag 21 oktober 2011

Tacosås

Eller "Organic taco sauce medium", som det står på burken. Alltså ekologisk tacosås, toppen! Vad kan då en sådan burk innehålla? Det ska vi snart ta reda på, men först ska jag säga att smaken var bra och styrkan i såsen räcker tycker jag, trots att jag gillar stark mat. Å andra sidan åt jag jalapeño också i tacosarna, så det är klart att det blev lite styrka, men oavsett det så tycker jag alltså att styrkan i såsen räcker.

Men nog om det, nu är det innehållet som vi ska kolla om det blir godkänt. Så här ser det ut:

tomat
tomatpuré
lök
grön paprika
ättika
citronjuice
selleri
salt (1 %)
vitlökspulver
antioxidant (askorbinsyra)
korianderblad
cayennepeppar

Askorbinsyra heter även E 300 och är alltså en tillsats och den kan vara både syntetisk och naturlig. Inte har jag någon aning om vilket det är, så jag får skriva och fråga. Förhoppningsvis så kan jag återkomma med ett svar inom några dagar. Är ingrediensen naturlig så borde det stå tycker jag, men säker kan man aldrig vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar