söndag 30 oktober 2011

Julskinka snart igen

Jag börjar inse att tiden springer på och plötsligt så står man då där i affären och ska köpa julskinka och hoppas kunna hitta en som är utan tillsatser och som givetvis också kommer från en gris som inte har blivit kastrerad utan bedövning. Jag har försökt att hitta sådan skinka tidigare, tyvärr utan framgång. Men om jag är ute i god tid i år så kanske, kanske lyckas jag. Jag kommer att skriva till olika butiker och fråga efter sådan julskinka och det vore härligt om jag lyckas få ett positivt svar i år, för det gick inget vidare förra året. Märkligt nog måste jag säga, för jag vill verkligen inte tro att människor är så okänsliga så de inte bryr sig om hur grisarna har haft det innan de blir mat och jag vill heller inte tro att människor vill betala för tillsatser som inte behövs.

Det här brevet kommer jag att mejla och jag kommer naturligtvis att redovisa svaren här på bloggen:

Hej,

Eftersom det snart är jul och jag precis som de flesta andra svenskar vill ha julskinka på julbordet så tänkte jag nu i god tid passa på att fråga vilken sort man ska välja om man vill ha den tillsatsfri samt är angelägen om att inte köttet kommer från en gris som har blivit kastrerad utan bedövning.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar