fredag 10 december 2010

Pepparkakor och sill

Idag är det exakt ett år och en dag sedan jag skrev om Broby pepparkakor och nu gör jag det igen för det är adventstid och jag tycker att det behövs en uppdatering angående dessa goda kakor. Inte för att bara Brobys är goda, för det finns många som smakar bra, men den här sorten är en av dem utan onödiga tillsatser.

Kanske minns ni att jag berättade att jag hade läst till och med på kravmärkta pepparkakor och sett tillsatser, så läs noga på alla sorter för det här med innehåll i pepparkakor är lite som ett lotteri. Allra godast är så klart att göra sin egen deg och sedan baka och inget är som hembakat oavsett vilken sorts kakor det är, men ibland så känns det övermäktigt att hinna med allt och ska du välja på att sätta en pepparkaksdeg eller göra egna köttbullar så bör ju valet falla på det senare anser jag.

Kanske minns ni som har följt min blogg att jag även har kommenterat annat som hör julen till och sill är så klart en av maträtterna som man inte kan låta bli att nämna. Det är tyvärr en sorglig historia, men jag tröstar mig med att jag har blivit så mycket mer medveten under tiden som jag har bloggat så lite extra E-tillsatser bör jag säkert klara av! Men har du mer tid än vad jag har för tillfället så är det inte jättekrävande att göra egna inläggningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar