lördag 30 januari 2010

Mejl till en av våra stormarknader

Jag skrev i min blogg att jag skulle fråga olika butiker om vad de gör för att påverka så att de varor som säljs är så bra som möjligt. Igår skickade jag det här mejlet till en av våra stormarknaders huvudkontor. Det ska bli spännande att se vad svaret blir. Jag kommer naturligtvis att mejla många fler butiker och ställa olika frågor.

Hej, jag handlar ganska ofta hos XX och har märkt (precis som på andra ställen) att många varor har flera onödiga tillsatser. Vad gör XX för att påverka det här i rätt riktning? Ibland finns likvärdiga produkter och den ena har onödiga/hälsovådliga tillsatser, men den andra är tillsatsfri. Varför säljs då även det sämre alternativet?

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar