onsdag 30 april 2014

Lokalt producerat hos Ica maxi i Erikslund, Västerås

Igår skrev jag om City gross och deras Ä-märkning. Jag efterfrågade också om fler livsmedelsförsäljare jobbade för mer naturlig mat. Ett ställe som jag själv ibland handlar på är Ica maxi i Erikslund i Västerås. Av nyfikenhet så gick jag in på deras sajt för att se vad de hade att säga i frågan och fick fram massor av producenter som de säljer åt. Jag har ju sett en del produkter när jag har varit och handlat så klart, men att det var så omfattande hade jag inte en aning om. Det var en väldigt rolig överraskning och bor du i krokarna så handla gärna deras varor. Här hittar du vilka producenter som Ica i Erikslund jobbar med: http://www.ica.se/butiker/maxi/vasteras/maxi-ica-stormarknad-erikslund-12304/butiken/narproducerat/

Bland varorna hittar du ostar, öl, chark, vilt, grönsaker och bröd från de lokala producenterna. Självklart så har de hemsideadresser också så att du kan läsa mer om var och en av dem. Gå också gärna in här och läs mer om mat från Västmanland: http://smakapavastmanland.se/

Ibland så blir man extra glad och sådant här gör i alla fall mig på bra humör! Det blir ett mejl till Ica maxi för det här förtjänar beröm tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar