onsdag 2 april 2014

Glassinnehållsmejl

Det blev ett mejl till glasstillverkaren och lite gnällig känner jag mig nog, men det är så trist att gång på gång behöva hitta sådant här tråkigt innehåll i glassar. Jag skickade alltså följande brev via mejlen:

Hej,

Jag har sett att ni har många nya glassar och jag kommer säkerligen att prova flera av dem, däremot så kikade jag på innehållet i några stycken och det var sannerligen ingen upplyftande läsning. Det var minst sagt en studie i tillsatser. Varför försöker man inte att fasa ut trista E-nummer från nya produkter? Vidare undrar jag varför ni har glukossirap i när det redan finns socker. Det är ett sötningsmedel som många ifrågasätter. Även tillsatser som guarkärnmjöl och fruktkärnmjöl är av vissa ifrågasatta och då för att det kan ge hälsoreaktioner om man är känslig.

Finns det något alternativ för oss som både av hälsoskäl och etiska skäl gärna väljer bort vissa tillsatser?

Hälsningar Katharina Wallenborg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar