måndag 7 april 2014

Chokladstrutssvar

Jag fick svar ganska snabbt angående chokladen som säljs i strutar och som är så god. Så här säger företaget när jag frågar om det inte går att utesluta lecitinet:

Hej Katarina.
Tack för din fråga. Vår chokladleverantör har soja lecitin som bindningsmedel i chokladframställningen.
Vi har i dagsläget inte tänkt att byta leverantör men har ett aktivt arbete att aldrig vara rädda för andra chokladtillverkare.
Det är en stor process som tar år att genomföra då man handlar på kontrakt.
Hoppas du nöjer dig med mitt svar.?
Med vänlig hälsning sarah Prod. Ansvarig



Jag tackade så klart artigt, vilket jag alltid gör oavsett svarets innehåll, men jag la även till att jag hoppas på det bästa den dagen som de eventuellt byter leverantör. Sedan så vill jag också tillägga att E 322 är beteckning för all lecitin och inte bara sojalecitin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar