söndag 27 april 2014

Hamburgare på restaurang

Nu har jag för första gången skrivit till en hamburgerrestaurang och frågat om innehållet i deras mat. Indelningen har förresten att göra med att det inte finns någon mejladress utan bara två formulär att fylla i.

Hej, jag har en fråga, men hittade ingen mejladress, så därför går jag den här vägen. Det som jag undrar över är hur ni ser på tillsatser i maten. Jag läser på er sajt att ni inte använder GMO-produkter (bra tycker jag) och att smaken är det viktigaste samt att ni värnar om det etiska. Därför undrar jag hur det är om man köper en XX-hamburgare: är den fri från så kallade E-nummer? Jag försöker undvika tillsatser, inte alltid för hälsan utan även då jag inte vill betala för annat än naturliga ingredienser.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Det ska bli jättespännande att se vad de svarar och varför ska vi inte kunna ställa krav på även restaurangvärlden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar