måndag 28 april 2014

Påminnelse om chipsfråga

Den 11 mars så skickade jag nedanstående mejl och jag bloggade om det den 12 mars men jag har inte fått något svar:

Hej,

Är det något som jag är svag för så är det chips och förra veckan så smakade jag era parmesanchips och Stilton bluechips. De senare var bland de godaste som jag någonsin har smakat, men jag har ett par frågor om innehållet. Vad är arom och vad är ostpulver? Tas dessa ingredienser fram under naturliga eller kemiska former? Hur som helst så blev jag jätteglad att se att ni inte hade några E-nummer tillsatta, vilka flera chipstillverkare tyvärr har.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Nu har jag mejlat på nytt och jag hoppas att de svarar den här gången. Är innehållet dessutom till deras fördel så blir man ju än mer konfunderad över varför de inte återkommer och säger det. Å andra sidan, ibland så går tiden och man hinner inte eller tänker inte på att svara på alla mejl som kommer in, fast det händer tyvärr för ofta inom livsmedelsindustrin. Jag hoppas därför att påminnelsen ska göra så att det kommer ett svar omgående och som jag sedan kan lägga ut här på min matblogg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar