fredag 18 april 2014

Påskgodis

Påskgodis är och har alltid varit lösgodis. Mycket av det är i ärlighetens namn ganska trist, men det finns flera sorter som är riktigt goda. Sedan så är ju smaken olika och uppenbarligen säljer alla sorterna eftersom de finns i hyllorna. I en artikel från 2011 så hittade jag info om just plockgodis, vår favorit här i Sverige. Så här i påsktider så lägger jag ut en länk dig. Kanske borde jag ha väntat till efter helgen, men man kan alltid välja att läsa den senare. Intressant och lärorik är den i alla fall.

http://www.radron.se/artiklar/Insektsmjol-och-svingelatin---har-ar-ditt-paskgodis-/

Jag vill förresten bara tillägga att jag tycker att man ska få unna sig både löss och gelatin om man nu gillar vissa bitar. Det kommer även jag att göra, även om jag gärna hoppar över lössen i och för sig.

Glad Påsk!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar