söndag 29 maj 2011

Fläskkött

Det här mejlet skickade jag till en stormarknadskedja igår:

Hej, Ganska nyligen såg jag reklam från er där ni tog avstånd från knipsande av grisknorrar, vilket jag bara kan instämma i att det är bra att ni gör. Däremot så har jag inte kunnat släppa funderingen kring varför ni inte uppmärksammar den hemska kastreringen som sker? Jag kände mig faktiskt provocerad av reklamen då jag inte anser att knorren är viktigare än testiklarna och hur man avlägsnar dessa kroppsdelar.

Det vore intressant att höra er synpunkt på det här och samtidigt vill jag fråga om ni inte skulle kunna välja att endast sälja fläskkött från djur som vare sig blivit kastrerade utan smärtlindring eller fått knorren knipsad? Ni skulle kunna få otroligt mycket uppmärksamhet om ni som första handlare vågade gå ut och ta avstånd från det här och jag som kund skulle kunna köpa fläskkött igen vilket gynnar de svenska bönderna.

Hälsningar Katharina Wallenborg, kund på XXX


Det ska verkligen bli spännande att höra vad de har att säga, för jag anser det här företaget vara seriöst och som kund är det inget orimligt jag ber om. Beroende på svaret så får vi se om jag talar om vilken kedjan är eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar