fredag 27 maj 2011

Grissini, ny sort

Ja ny och ny. Den har säkert funnits i evigheter, men den är ny för mig eftersom jag inte har provat just den här tidigare. Det är alltså "spröda italienska brödstänger" som det står i mindre text som förtydligande ifall man nu inte skulle veta vad grissini är. På kartongen står också "vitlök", så det är alltså smaken på dem. Det låter väldigt gott. De är för övrigt gjorda i Italien, vilket är det land man förknippar med sådana här brödpinnar.

Men innehållet då? Alltid lika spännande och så här ser det ut:

vetemjöl
olivolja
jäst
torkad vitlök (3,5 %)
salt
maltextrakt (korn)

Lysande! Som vanligt så var jag beredd på att hitta både det ena och det andra i innehållsförteckningen, eller ingrediensförteckningen kanske man ska säga. Det är grissini från Coop och jag kan försäkra att de är goda; smakade under tiden som jag skrev det här inlägget. Googlar man på "grissini" så får man 971 000 träffar! Helt otroligt och det är massor med recept som dyker upp, så vill du göra egna så är det inget problem. Ofta används förresten pizzadeg till dessa pinnar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar