fredag 8 oktober 2010

Vitt vin

Vin har jag aldrig skrivit om tidigare, men jag precis som många andra tycker att det är väldigt gott och jag tror att vi är många som tänker att det är en ren produkt eftersom den är gjort på druvor och här finns i alla fall inga förtjockningsmedel eller farliga färgämnen. Sedan vet ju alla att det finns KRAV-vin, men de är ju endast ett fåtal än så länge.

Problemet här är att man måste ställa om hela sin produktion och det tar år innan man är ikapp igen, vilket kan vara knepigt, men vissa gör det uppenbarligen ändå. Jag hoppas vi får se alltmer av sådant vin. Däremot har jag ändå en känsla av att flera odlar på ett bra sätt och jag ska ta reda på mer om det här.

Själv är jag mycket dåligt insatt i huruvida det följer med några bekämpningsmedel i den färdiga drycken. Jag har även dålig kunskap om huruvida det är vanligt med bekämpningsmedel som är skadliga för hälsan och miljön, även om jag förstår att det används i fler fall än motsatsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar