tisdag 19 oktober 2010

Osvavlade aprikoser

När man väl börjar leta efter något så kan det vara svårare än vad man tror att hitta det. Jag har nu besökt ytterligare en butik för att köpa aprikoser, men det blev inga den här gången heller. Butiken är en som jag ofta handlar i och som ligger nära mitt jobb och de hade bara en enda sorts torkade aprikoser och det var dem med konserveringsmedel i, alltså svavlade aprikoser.

Nu kan jag inte köpa dem längre sedan jag fått veta att de har konserveringsmedel. Det är ju inte nödvändigt eftersom de utan håller lika länge. I morgon går jag och köper Saltå kvarns eftersom jag vet var de finns, men jag ska försöka hitta rena aprikoser på fler håll. Det måste ju bara finnas!

2 kommentarer:

  1. Prova Saltå Kvarns osvavlade ekologiska aprikoser. de är SÅÅÅÅ GODA. Helt galet. Min mamma som inte ens gillar torkad frukt 'älskar dem.
    De finns på coop : )

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset. Jag har faktiskt varit och handlat dem för andra gången idag. Ska precis skriva ett inlägg om det. Kolla några inlägg tillbaka så ser du att jag har rekommenderat just Saltå kvarns. Tycker också att de är goda och köper inte de vanliga längre.

    Hälsningar Katharina Wallenborg

    SvaraRadera