onsdag 28 juli 2010

Igor rocottaost

För mig som inte är så van att äta ricottaost så är smakskillnaden inte så stor. Nu har jag provat en annan sort som är från Igor, Italien, vilken jag tyckte var som de tidigare jag har smakat. Ricotta är hur som helst gott i både efterrätter och i mat har jag upptäckt. Eftersom innehållet även i den här sorten var bra så lägger jag alltså ut tillverkaren. Det här innehåller osten:

pastöriserad vassle
grädde
salt
mjölksyra

Vad som också är bra med ricotta är att den håller ett tag i kylen och det är positivt eftersom man inte alltid gör av med allt på en gång. Men har man lite över som man snart behöver ta tillvara på och man inte vet vad man ska göra så är det gott att blanda ricottan med riven ost, lite kryddor, strimlade soltorkade tomater, champinjoner och räkor och ha på bröd med senap som man sedan gräddar i ugnen. Snabbt och gott som lunch eller lättare middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar