tisdag 6 juli 2010

Ägg

Jag har fortsatt att fundera på det här med ägg och nu har jag mejlat en av våra större livsmedelskedjor och så här skrev jag:

Hej,

När det gäller ägg så står det ju tydligt på varje förpackning hur hönorna har levt plus lite annan information. Hur ska jag som kund kunna veta att en vara där ägg ingår har ägg som är från hönor som har levt humant? Jag försöker nämligen tänka på detta när jag handlar ägg och vill inte bidra till något oetiskt om jag till exempel köper kakor, glass eller vad det nu är som kan innehålla ägg.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Jag vet inte hur mycket det här påverkar i rätt riktning, men alla försök är värda något anser jag och jag tror säkert att de själva också skulle vilja ha bättre koll på det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar