fredag 23 juli 2010

Böngroddar från Buffé

Eftersom jag har bloggat sedan maj förra året så har jag hunnit kika på en hel del livsmedel och jag blev därför osäker på om jag hade läst och skrivit om böngroddar på burk. Det hade jag inte visade det sig när jag kollade och eftersom jag åt det häromdagen och passade på att läsa innehållsförteckningen så passar det ju bra att skriva om det. Även om det är ganska gott så köper jag det inte så ofta och har inte funderat så mycket över vad det kan tänkas innehålla. Men nu har jag äntligen tagit reda på vad som eventuellt är tillsatt. Så här ser innehållförteckningen ut:

böngroddar
vatten
salt

Groddarna är från Buffé och när jag köper nya nästa gång så ska jag titta på andra sorter också. Dem kanske har lika föredömligt innehåll, så jag förespråkar alltså inte det här märket framför något annat, men jag har lärt mig att det inte alltid är "samma" innehåll i "samma" varor så det ska bli spännande att se vad andra märken har i sina burkar. Sedan kan man ju tycka att det bästa är att köpa färska groddar, men det är en annan fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar