måndag 28 september 2009

Produktavstämning för tredje gången

Först vill jag säga att alla tillsatser inte är av ondo, utan ibland tvärtom faktiskt, men av ren nyfikenhet så letar jag efter produkter utan tillsatser och för tredje gången gör jag nu en lista med det som jag har hittat.

Från tidigare gångerna har jag listat följande produkter:

Gravad lax från Sjöboden
Lindt excellence 70 % kakao-choklad
Grillad paprika från Sera
Knäckebröd från Pyramidbageriet
Kakao från Kung markatta
Slotts gästabudssenap
Mae Ploys gröna currypasta
Blue dragoons gröna currypasta
Felix ketchup
Cf & r:s brieost
Kolibrie getost
Risentas fikon
Eldorados naturella färskost
Haugen-gruppens sardeller
Ryttmästarens dundersenap
Maizena majsstärkelse
Druvans vitlök i chilimarinad

Nu fyller jag alltså på med följande:

Saltå kvarns ekologiska russin
Thai worlds räkpasta
Blue dragons rostade sjögräs
Icas tonfisk i vatten
Honung från Svensk honungsförädling
Icas makrill i tomatsås
Icas musslor i vatten
Icas kapris på glasburk
Apotekets flytande glukos
Nassims gröna russin
Icas russin
Felix chilisås
Kung markattas har russin (endast tillsatt 0,45 procent solrosolja)
Arlas 34-procentiga creme fraiche
Kosterfiskarn's varmrökta norsklax
Royal Greenland frysta räkor
Bruna bönorna från Felix
Arlas 4-procentiga keso
S:t Dalfour fyra frukter-marmelad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar