lördag 5 september 2009

Bruna bönor

Jag har tidigare skrivit om hemlagat, hel- och halvfabrikat och hemlagat brukar ju bli bäst. Det är i alla fall vad jag själv tycker och även andra som jag har talat med. Men det finns vissa rätter som inte alls blir som man vill när man gör dem själv och en sådan rätt för mig är bruna bönor. Det är visserligen många år sedan jag försökte, men jag fick inte alls till såsen så som jag ville ha den, så bruna bönor köper jag färdiga.

Med tanke på vad som brukar finnas i färdigrätter så var jag ju inställd på en lång radda tillsatser och övervägde om jag skulle vänta med att läsa tills efter jag hade ätit. Men det gjorde jag inte och jag blev faktiskt positivt överraskad av innehållsförteckningen:

vatten
torkade bönor
sirap
ättika
risstärkelse
salt

Bruna bönorna är från Felix.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar