tisdag 30 juni 2009

Smörgåsskinka

Det känns som att det här med skinka börjar bli en trist följetång, men jag trodde verkligen inte att det skulle vara så svårt att få tag på ren sådan.

Igår när jag var och handlade i en större mataffär så frågade jag en expedit efter att ha kikat igenom flera paket. Han ringde ansvarig person för charken och fick svaret att de inte hade någon sådan skinka. Jag bad honom framföra till henne att det vore bra om man tog in smörgåsskinka utan tillsatser, vilket han skulle göra.

Det ska bli mycket spännande om kollegan är lika välvillig till bra mat som mannen jag talade med och inom de närmaste veckorna kommer jag att gå tillbaka och fråga hur det har gått.

Tänk att det ska vara så svårt att få bra mat ibland. Kan väl tillägga att jag inte köpte någon skinka, men tidigare i veckan hade jag gett med mig och köpt skivad kyckling till sonen, trots tillsatser. Man får väl ta det då och då antar jag. Annars är det ganska mycket man får avstå under tiden man försöker påverka maten man äter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar