tisdag 2 juni 2009

E-nummer igen

Jag har fortfarande inte fått något svar från tillverkaren/producenten av smörgåsskinkan, så nu har jag mejlat livsmedelsverket och ställt följande frågor:

Hej, jag försöker hitta information om vad alla E-nummer verkligen betyder. Är de naturliga eller kemiska och hur påverkar de vår hälsa?

Jag köpte nyligen skinka och i den fann jag alla dessa tillsatser. Från tillverkaren har jag inte fått något riktigt svar, så jag vänder mig till er för att få veta vad det är jag egentligen stoppar i mig.

E 331 natriumcitrater
E 301 natriumaskorbat
E 450 natrium-, kalium- och kalciumdifosfater
E 451 natrium- och kaliumtrifosfater
E 250 natriumnitrit


Hälsningar Katharina Wallenborg


Förhoppningsvis har verket bättre svar att ge.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar