fredag 5 juni 2009

Lindt excellence 70 % kakao-choklad

Ibland måste man ha något sött och choklad är ju alltid gott. Jag har läst så många innehållsförteckningar på godis, men det har mest varit för att endera se så att min dotter som är glutenintolerant kan äta det, eller för att se hur mycket kakao det är i om det har varit choklad.

För ungefär ett halvår sedan läste jag att även det man anser vara fin choklad kan innehålla väldigt mycket tillsatser, till exempel Lindts choklad, så jag tänkte att nu när jag ändå har deras choklad hemma så ska jag se vad den innehåller och den här sorten innehåller de här ingredienserna:

kakaomassa
socker
kakaosmör
naturlig bourbon vaniljstång

Det finns alltså choklad som inte innehåller några onödiga tillsatser! Kanske finns det en mängd andra sorter också, men det här var ju en bra början i jakten på bra godis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar