söndag 1 juni 2014

Vinsvar

Svaret om vin som jag skrev kom för några dagar sedan, men jag har inte hunnit lägga ut det tidigare. Så här svarar Vintjänsten på mina frågor om tillverkning av vinerna som säljs:

Många av våra producenter är ekologiska men har inte gått igenom processen för att få ”Krav”-märkningen.
Inom vinvärlden är det ofta billigare att sköta gården i ett hållbart perspektiv. T.ex. att släppa ut nyckelpigor för att få bort bladlössen än att pumpa ut kemikalier. Besprutning sker oftare på gårdar med mycket större kapacitet och som oftare satsar på bulkviner och bag-in-box. Alltså inget som vi på vintjänsten köper in. Tyvärr kan vi dock inte garantera att du kommer få Fairtrade och Krav angående det ovan

Med vänlig hälsning
Jonathan Wiger

Jag tycker ändå att det känns bra även om man inte kan ge några garantier och därför så skriver jag också att det är från Vintjänsten som jag har beställt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar