tisdag 10 juni 2014

Svar om glass

Det här skickade jag häromdagen:

Hej, i september mejlade jag er två gånger för att fråga om innehållet i er dumlestrut, men jag har verkligen letat i min mejl och kan inte hitta något svar. Jag skulle gärna vilja ha ett och det som jag undrar är följande: Om man av hälso- eller etiska skäl vill äta tillsatsfri glass, vilken sort rekommenderar ni då? Glassen är visserligen god, men den är proppfull av tillsatser. Sedan så finns det även glukossirap som känns helt överflödigt faktiskt.


Svaret kom väldigt snabbt den här tredje gången:

Hej,

Produktinformation finns alltid på vår hemsida http://triumfglass.se/glass/dumle-strut

Produkter vi har som har mindre tillsatser är våra isglassar som du kan hitta på denna sidan http://XXX.se/pinnar-strutar

Har en bra dag!

Med vänliga hälsningar
Jean


Men jag passade på att ställa en följdfråga när jag ändå mejlade och tackade för svaret:

Hej,

Tack för svaret. Finns det några planer på att även vanlig glass får färre tillsatser eller blir tillsatsfri? Jag köper ibland Häagen-Dazs och den smakar väldigt bra trots att inga tillsatser ingår bland ingredienserna.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Vi får se vad de säger, för jag hoppas att de svarar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar