fredag 6 juni 2014

Dumlestruten från september

Jag upptäckte att det inte blev någon mer blogg om dumlestruten som jag åt, den där som jag gillade smakmässigt, men inte innehållsmässigt. Jag skickade två mejl utan svar:

Hej,

Jag köpte i helgen er goda glasstrut som heter Dumle. Efteråt så blev jag nyfiken på vad den hade för innehåll och hittade något som – om man får vara lite ironisk – såg ut som något från en kemilektion. Om man av hälso- eller etiska skäl vill äta tillsatsfri glass, vilken sort rekommenderar ni då. Smaken var det alltså inget fel på, men innehållet känns inte aptitligt.

Hälsningar Katharina Wallenborg


Nu blev det ett nytt och jag passade på att fråga om den trista ingrediensen glukossirap också. Det räcker väl för jösse namn med socker!

Hej, i september mejlade jag er två gånger för att fråga om innehållet i er dumlestrut, men jag har verkligen letat i min mejl och kan inte hitta något svar. Jag skulle gärna vilja ha ett och det som jag undrar är följande: Om man av hälso- eller etiska skäl vill äta tillsatsfri glass, vilken sort rekommenderar ni då? Glassen är visserligen god, men den är proppfull av tillsatser. Sedan så finns det även glukossirap som känns helt överflödigt faktiskt.


Vi får se om man ska behöva mejla en fjärde gång. Att man missar att svara ibland förstår jag, men inte när man får påminnelser som nu, då är det bara ignorant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar