måndag 23 december 2013

Julmat

I dag handlade vi det allra sista inför morgondagen. Julköttbullarna gjorde jag redan för ett par veckor sedan, Janssons frestelsen och revbensspjällen görs i morgon och i dag fixade vi skinkan och den kokade vi själva eftersom vi tycker att det är godast. Godis och fikabröd har svärmor bakat, men pepparkakorna är färdigköpta. Det blir alltså en blandning av hemlagat och färdigt i morgon och det som jag verkligen hade velat göra själv men inte hann var rödbetssallad och gravlaxsås. För flera år sedan så började jag göra min egen rödbetssallad och det tog verkligen emot att köpa den därför, men ibland så måste man dra gränsen på ett vettigt ställe och inte slita ut sig bara för att...

Men, jul blir det ändå och jag hoppas att du njuter av julbordet i morgon, men också att tiden har varit på din sida så du har hunnit göra det mesta själv, för det är ju både godare och nyttigare, men om inte så låt det inte ge dig dåligt samvete. Det viktigaste är att få en lång och avkopplande julafton i morgon och den ska inte innehålla stress. Så när jag äter min färdigköpta rödbetssallad så ska jag tänka att det verkligen var värt att köpa den, för alla måsten ger verkligen ingen julstämning. Förresten, tänk att det redan är julafton om bara tjugo minuter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar