onsdag 11 december 2013

Gourmetsticks

Goda små knäckebrödspinnar med rågflingor och chiafrön, ja det är vad som alltså kallas för gourmetsticks. Om man åtminstone hade valt att kalla dem gourmetpinnar säger jag som tycker att det är alldeles för många engelska ord och böjningar överallt. Goda är de i alla fall och med tanke på pris, namn och förpackning så har jag goda förhoppningar om ett utmärkt innehåll, så vi tar väl och kollar om jag har rätt. Så här ser innehållsförteckningen ut:

vete-, havre- och grahamsmjöl
rågflingor
kornflingor
chiafrön
linfrö
surdeg (vete)
socker
honung
malt
vetegluten
bakpulver
emulgeringsmedel (E 472e)
enzym
vatten
jäst
salt

Varför känner jag mig plötsligt lurad, jag som är så luttrad? Det här är verkligen ett bevis för att inte ens de livsmedel som ska ha det där lilla extra går säkra från E-nummer. Trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar