onsdag 30 januari 2013

Oaxens inlagda gröna tomater

Det börjar kännas som att det finns risk att folk tror att jag är sponsrad av Oaxen, men det är jag absolut inte! Jag har bara kikat på ytterligare en burks innehåll idag och den var också till belåtenhet:

tomater
vatten
socker
ättika
vitpeppar
lagerblad

Intressant... Ja det faktum att inga konserveringsmedel behövs alltså. Fast det visste nog de flesta att det är så det ligger till. Fabrikanterna däremot vill ju självklart hävda motsatsen, tyvärr. Däremot så har vi stor makt om vi utnyttjar den. Strunta i att köpa E-nummervaror såvida det inte finns en bra ursäkt till att E-numret/n finns där. Köp inte mat med onödiga och onaturliga konserveringsmedel och hoppa över förtjockningslivsmedel och så vidare.

Jag hoppas verklige att de här tomaterna är goda, för jag är så nyfiken på hur de smakar. Jag hoppas och tror att de är goda och jag kan inte påminna mig att jag har ätit inlagda gröna tomater tidigare. Vet du fler som säljer sådana med tillsatsfritt innehåll? Hör av dig så bloggar jag om det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar