tisdag 22 januari 2013

Brev om den goda osten

Sådär, nu har jag fått iväg ett mejl angående osten som jag bloggade om igår. Inte för att jag tror att det kommer att ändra på innehållet i produkten, men kanske på sikt om fler reagerar. Så här skrev jag:

Good afternoon,

I have a question about your natural cheese XXX. No complaints about the taste as I like it very much, but I do wonder about the contents. Is it really necessary with four E-numbers/additives? To me that's the same as I won't buy it anymore unless the contents will be changed. If (which I assume) it has to do with the low content of fat, wouldn't it be better to increase the percent of fat to avoid unnecessary ingredients?

Best regards, Katharina Wallenborg


Det är märkligt att något som är naturellt i smaken ska behöva ha ett så trist innehåll. Nu får vi se om det kommer ett svar på mina frågor snart, för de borde inte kunna säga emot att det är onödigt. Hänvisar de till att folk vill ha ost med lägre innehåll av fetter så är det enligt min mening bara en dålig ursäkt, för det här tjänar de pengar på. Naturliga ingredienser kostar mer tyvärr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar