torsdag 24 januari 2013

Urkärnade gröna och svarta oliver i lag av röd paprika och örter från Provence

Ja, det är vad jag har köpt. Över denna text står det Harlequin och det kanske är det som är namnet på livsmedlet, jag vet faktiskt inte. Hur som helst så är det alltså en olivblandning och den var mycket god kan jag berätta. Innehållet är dock inte helt tydligt, så jag ska mejla och fråga om det finns några tillsatser. Så här ser det ut:

gröna och svarta oliver (77 %)
röd paprika (9 %)
vegetabilisk olja
salt
vitvinsvinäger
vit balsamvinäger (druvjuice, vitvinsvinäger)
vatten
svartpeppar
vitlök
provencalska örter
chili
surhetsreglerande medel: mjölksyra, socker

Det ser i och för sig helt okej ut, men man vet aldrig vad som döljer sig i till exempel balsamvinägern. Jag återkommer så fort som jag har fått svar på min fråga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar