fredag 4 januari 2013

Gravad lax från Poseidon

Det finns många producenter av gravad lax och själv köper jag i princip bara den i skivor eftersom det är så bekvämt och inte helt enkelt att få lika snygga skivor när man skär själv, även om man använder en filékniv.

De sorter som jag har köpt tidigare har inte haft några tillsatser och det hade heller inte den sort som jag köpte senast, alltså Poseidon. God var den också. Bara positivt alltså och även om jag vet att vissa sorters lax inte är de bästa valen för miljön så är det nu bara innehållet som jag kommenterar.

Innehållsförteckning:

lax (salmo salar)
salt
socker
dill
vitpeppar

Även om jag gillar matlagning så måste jag säga att för egen del så tycker jag att det är svårt att få till laxen lika bra som när man köper den färdiggravad. Dem med mer erfarenhet kan säkert ha en annan åsikt och man kanske borde träna lite mer på att grava även om det inte är några tillsatser i den köpta; men hemlagat är alltid godast när man får till det som man vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar