lördag 12 januari 2013

Glass mitt i vintern!

"XXX ger kvalité, erfarenhet och glädje till svenska hem." Ja så skriver en av våra stora glassförsäljare och det är en av dem som säljer via bilar som de kör omkring med i våra områden. Bekvämt är det så klart och det tilltalar barn inte minst. Nu menar jag inte att det egentligen är något märkligt med texten, det är bara det att jag är väldigt skeptisk till sanningshalten i den och det är det som jag tänker blogga om idag. För något år sedan var jag nämligen i kontakt med dem och då hade de ingen tillsatsfri glass och har man inte det så känns alltså budskapet inte riktigt rätt.

Jag kommer därför att skicka ett mejl till dem och fråga om "kvalité" har något att göra med tillsatsfri glass. Annars anser jag inte att man kan prata om kvalité. Inte för att glassen skulle vara dålig eller illasmakande eller så, men då får man istället formulera något i stil med: "God och hållbar", eller annat som inte är missvisande som det kanske är nu, men det ska vi alltså ta reda på.

Det ska bli spännande att se vad svaret blir. Så här ser mitt mejl ut i alla fall:

Hej,

jag ser att ni på er sajt skriver att ni gör glass med kvalité, erfarenhet och glädje. Kan man tolka det som att ni äntligen har fört in tillsatsfri glass i ert sortiment? Jag skulle gärna handlar från er om ni hade sådan glass, men jag vet att ni i alla fall förr inte sålde det. Speciellt som ni riktar er till barnfamiljer så skulle det vara toppen om vi som inte vill ha E-nummerglass hade alternativ.

Hälsningar Katharina Wallenborg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar